GenelHaberSal覺k

fkeni Kontrol Et fkene Y繹n Ver

fkeni Kontrol Et fkene Y繹n Ver

Hayat覺m覺z stres ve youn tempo alt覺nda olduundan dolay覺 yada toplum olarak 繹yle 繹ng繹rd羹羹m羹zden dolay覺 a覺r覺 繹fkeli bir toplum olmaya devam ediyoruz art覺k 繹fkemize bir son demesini bilmeliyiz 繹fkemize kendimiz y繹n vermeliyiz

Ac覺n覺n i癟erisine bakt覺覺nda orada basit bir tak覺m bireyler g繹receksin. Ac覺 sana sayg覺nl覺k kazand覺r覺yor, insanlar sana kar覺n daha arkada癟a, daha iyi hissetmekte. Ac覺 i癟indeysen fazladan dostun olabilir. ok garip bir hayat bu; temelinde ters giden bir bireyler var. Bu ekilde olmamal覺; sevin癟li insan覺n fazladan dostu olmal覺. Ama sevin癟li olduunda insanlar seni k覺skanmaya bal覺yor; 癟oal覺 arkada癟a davranm覺yorlar. Aldat覺lm覺 hissediyorlar; sende onlar覺n sahip meydana gelmedii bir ey var. Ne T羹rl羹 sevin癟li olursun? Y羹zy覺llar s羹resince alttan alta 繹renmi olduumuz bir ileyi var: mutluluu bast覺r覺p, ac覺y覺 d覺a vurmak. Bu bizim i癟in naturel bir duruma gelmi.

Bu ileyiten t羹m羹yle kurtulman gerekli. Ne T羹rl羹 sevin癟li olunacebekesini, sevin癟li insanlara h羹rmet duymay覺, onlara fazladan dikkat etmeyi 繹renmen gerekmektedir, unutma. Bu insanl覺a kocaman bir hizmet olacakt覺r. Ac覺 癟eken insanlara fazla idrak g繹sterme. Biri ac覺 i癟indeyse destek癟i ol ama, ona kar覺n anlay覺l覺 olma. Onun ac覺n覺n kayda 繹l癟羹t bir ey olduunu d羹羹nmesine yol a癟ma. Ona yard覺m edi nedenin i癟erisinde bulunduu duruma h羹rmet duyuyor oluundan deil, yaln覺zca ac覺 癟ekiyor olmas覺ndan kaynakland覺覺n覺n kesinlikle olarak alt覺n覺 癟iz. Sen onu yaln覺zca bu ac覺n覺n i癟inden 癟ekip sunmaya 癟al覺覺yorsun nedeni ise ac覺 癟irkin bir ey. B覺rak o birey ac覺n覺n 癟irkinliini hissetsin, ac覺 i癟erisinde olman覺n erdemli rastgele birey, “insanl覺a kocaman bir hizmet katmak”olmad覺覺n覺 anlas覺n.

Mutlu ol, mutlulua h羹rmet duy ve kiilerin yaam覺n niyetinin mutluluk- satchitanand olduunu anlamas覺na destek癟i ol. Dou gizemcilerine y繹nelik Yaradan 羹癟 nitelie sahiptir. O sat’t覺r: hakikat, varl覺kt覺r o. O chit’tir: bilin癟, fark覺ndal覺k. Ve son noktada, en 癟ok y羹ksek dorukta de anand’d覺r: mest olma durumu. Mest olu an覺nda an覺nda, Yaradan oradad覺r. Ne zaman mest olmu bir insan g繹rsen ona h羹rmet duy, mukaddestir o. Ve nerede bir topluluun sevin癟li, en olduunu hissedersen bil ki oras覺 kutsal bir mekand覺r.

-REETELER-

Z襤HN襤N ADETLER襤N襤 KURNAZLIKLA YEN

zg羹n m羹 hissediyorsun? Dans et veya gidip, duun alt覺nda dur ve bedeninin 覺s覺s覺yla beraber 羹z羹nt羹n羹n de bedeninden ne t羹rl羹 yok olup gittiini g繹r. Duun 羹st k覺sm覺na yad覺rd覺覺 suyun bedenindeki ter ve tozu ne t羹rl羹 al覺p g繹t羹r羹yorsa, 羹z羹nt羹n羹 de hem al覺p g繹t羹rd羹羹n羹 hisset. Bak bakal覺m ne oldu.

Zihni 繹yle bir duruma sokmay覺 dene ki, eskiyen ileyi bi癟imini s羹rd羹remesin.

Her ey olabilir. Asl覺na Bakarsak as覺rlard覺r gelitirilmi var olan t羹m teknikler zihnin eskiyen kal覺plar覺n覺 k覺rma 癟abalar覺ndan yabanc覺 bir ey deildir.

rnein k覺zg覺n hissediyorsan, yaln覺zca bir ka癟 derin soluk al. Derin soluk al ve derin soluk ver, yaln覺zca 2 dk bunu yapt覺ktan daha sonra 繹fkenin ne vaziyette olduuna bak. Zihnin kafas覺n覺 kar覺t覺rm覺 oluyorsun; o bu 2 eyi birbiriyle badat覺ram覺yor. “Ne vakitten beri” diye sormaya bal覺yor zihin, “繹fkeli birisi derin soluk al覺yor? Neler oldu burada?”

Yani ne istersen yap ama hi癟bir zaman ayn覺 eyi tekrarlama; p羹f noktas覺 bu. Yoksa her 羹zg羹n oluunda d羹 almaya balarsan, zihin onu da al覺kanl覺k edinecektir. 癟, 4 kereden daha sonra zihin 繹renir: “Her ey yolunda. zg羹ns羹n, o sebeple du al覺yorsun”. O zaman bu 羹z羹nt羹n羹n, o paketin bir par癟as覺 haline ciro. Hay覺r, hi癟bir zaman ayn覺 eyi bir daha etme. Her defas覺nda zihni a覺rtmaya devam et. Yarat覺c覺 ol, yepyeni bireyler bulu et.

Orta覺n bir ey s繹yl羹yor ve 繹fkeleniyorsun. Hep ona vurmak veya bir bireyler f覺rlatmak istemitin. Bu sefer bir deiim yap: git sar覺l ona! Onu g羹zelce bir 繹p羹p, a覺rt onu da. B繹ylelikle hem bir zihnin a覺rm覺 olacak hem bir de orta覺n. Bir anda bir tak覺m bireyler 癟oal覺 eskisi benzeri olmayacak. O zaman zihninin bir mekanizma olduunu, yepyeni bireyler kar覺s覺nda ne t羹rl羹 malup d羹t羹羹n羹, yepyeni eylerle ne t羹rl羹 ba edemediini g繹receksin.

Pencereyi a癟 ve b覺rak taze bir meltem i癟eri girsin.

FKE KALIBINI DE襤T襤R

Bir eyleri binbir kere d覺ar覺 atsan da, temeldeki kal覺p deimezse, onlar覺 tekrar biriktirirsin. Enerjiyi auta salmakta hi癟bir sak覺nca yok- bu g羹zel bir ey- ama bunun kal覺c覺 hi癟bir taraf覺 da yok.

Dou’nun yollar覺 Bat覺’n覺nkilerden tamam覺yla baka. Onlar katartik deil; tam tersine onlar seni kendi kal覺b覺nla kar覺n kar覺ya getiriyor. Enerjinin bast覺r覺lm覺 olmas覺yla ilgilenmiyorlar. Onlar kal覺b覺n kendisiyle, o enerjiyi oluturan, bast覺ran, seni sinirli, 羹zg羹n, bunal覺ml覺 ve nevrotik yapan i癟sel mekanizmalarla ilgileniyor. Bu kal覺b覺n k覺r覺lmas覺 gerekmektedir. Enerjiyi salmak 癟ok kolay ama kal覺b覺 k覺rmak g羹癟; kolay deil bir i bu.

imdi bu kal覺b覺 deitirmek i癟in bir ey yapmay覺 dene.

Her g羹n, on be dk s羹resince, ne zaman sana uyuyorsa, bir zaman belirle ve odan覺n kap覺s覺n覺 kapat覺p sinirlen- ama bu siniri auta atma. Onu zorlamaya devam et, sinirden an覺nda hemen 癟覺ld覺r ama onu d覺ar覺 salma. Hi癟bir d覺avurum yok尖ast覺a vurmak bile. Onu yapabilecein her t羹rl羹 bast覺r- beni takip edebiliyor musun? Katarsisin tam kar覺t覺 bu.

Midende, bir bireyler patlamak 羹zereymi benzeri bir gerginlik hissediyorsan, mideni i癟eri 癟ek; onu olabildiince gergin duruma getir. Omuzlar覺n覺n gerildiini hissediyorsan, onlar覺 hepten ger. B覺rak t羹m bedenin muhtemel olabildiince gerilsin, an覺nda hemen 癟覺k覺 noktas覺 olmayan bir volkan benzeri kaynas覺n. Hat覺rlanmas覺 gerekli gelen nokta bu- salmak, d覺a vurmak yok. Ba覺rma, yoksa miden geveyecektir. Hi癟bir eye vurma, yoksa omuzlar覺n geveyip, rahatlayacakt覺r.

On be dk s羹resince 覺s覺n dur, sanki y羹z dereceye 癟覺k覺yormu benzeri k覺z. On be dk s羹resince bu gerginlii bir doruk noktas覺na doru ta覺. Saatini kur ve 癟almaya balad覺覺nda, elinden gelenin en fazlas覺n覺 ina etmeye 癟al覺.

Saat sustuunda, sessizce otur, g繹zlerini kapa ve yaln覺zca olup bitenleri izle. Bedeni gevet.

Bunu 2 hafta s羹resince tekrarla. Sistemi bu ekilde k覺zd覺rmak, kal覺plar覺n覺n erimesini salayacakt覺r.

“HAYIR”IN DER襤NLER襤NE 襤N

Her akam, altm覺 dakikal覺覺na u yolu dene. 襤lk k覺rk dk s羹resince olumsuzla, olabildiince olumlu olmayan ol. Kap覺lar覺 kapat, odan覺n etraf覺na yast覺klar koy, telefonu fiten 癟ek ve bir saat s羹resince rahats覺z edilmemek istediini herkese s繹yle. Kap覺ya, bir saat s羹resince tamam覺yla kendi ba覺na b覺rak覺lman gerektiini s繹yleyen bir yaz覺 as. Oday覺 olabildiince lolat覺r. Kasvetli bir m羹zik 癟al ve kendini 繹l羹 benzeri hisset.

Oturduun yerde kendini olabildiince olumlu olmayan hisset. “Hay覺r”覺 bir mantra benzeri tekrarla. Ge癟mi Zamanda kendini son derece donuk ve 繹l羹 benzeri hissettiin, kendini 繹ld羹rmek istediin, yaam覺n tad覺n覺n tuzunun kalmad覺覺 sahneleri canland覺r ve abart onlar覺. Etraf覺nda t羹m羹yle bu durumu yarat. Zihnin araya girecektir. Sana, “Ne yap覺yorsun? yle g羹zel bir gece ki bu, hem bir de dolunay var”diyecektir. Ona kulak asma. Ona daha daha sonra geri d繹nebileceini ama u anda kendini tamam覺yla olumsuzlua adad覺覺n覺 s繹yle. Dini bir gerei mahaline getiriyormu癟as覺na olumlu olmayan ol. Ala, z覺rla, bg繹sterili, k羹fret- i癟inden ne geliyorsa yap. Ama bir eyi unutma: sevin癟li olmamal覺s覺n. Mutlulua hi癟bir ekilde ge癟it verme. Kendini yakalad覺覺n anda an覺nda kendine bir tokat at! Kendini olumsuzlua geri d繹nd羹r. Yast覺klar覺 d繹vmeye, onlarla kavga etmeye, 羹zerlerinde tepinmeye bala. 襤ren癟 ol! Bu k覺rk dk s羹resince olumlu olmayan kalabilmek 癟ok kolay deil gelecektir.

Zihnin basit kanunlar覺ndan biridir bu- profesyonel olarak her ne yaparsan, asl覺na bakarsak onu yapamazs覺n nedeni ise bir eyi profesyonel olarak yapt覺覺nda bir mesafe hissetmeye balars覺n. Onu ina ediyor olsan da halen bir tan覺ks覺nd覺r; yapt覺覺n eyin i癟erisinde kaybolup gitmezsin. Bir mesafe domutur ve o mesafe m羹thi g羹zel bir eydir. Ama o mesafeyi yaratman覺 s繹ylemiyorum. O bir hemen yan 羹r羹nd羹r- onun hakk覺nda endielenmene gerek yok.

Bu t羹m olumsuzluu k繹k羹nden s繹k羹p atacak, sana “evet”e konusunda yepyeni bir bak覺 kazand覺racakt覺r. Seni tamam覺yla temizleyecektir. Hi癟 kimse “hay覺r”覺n derinlerine dalmadan, “evet”in zirvesine ulaamaz. nce hay覺r diyen biri olman gerekir ki, evet bundan dosun.

KAPLANI SERBEST BIRAK

Yaam 繹yle engin bir olgu ki onu kontrol etmek olanaks覺z. Onu hakikaten kontrol alt覺nda tutmak istiyorsan, kesip, bi癟erek asgariye indirmen laz覺m; onu ancak o zaman idare edebilirsin. Yoksa yaam vahidir. Bulutlar ve yamur civar覺, r羹zgar, aa癟lar ve g繹ky羹z羹 civar覺 vahidir.

Geceleri bir meditasyona bala. Hi癟bir ekilde insan deilmisin benzeri hisset yaln覺zca. 襤stediin hayvan覺 se癟ebilirsin. Kedileri seviyorsan, kedi uygundur. K繹pekleri seviyorsan k繹pek de olur.veya kaplan ol- dii, erkek fark etmez- ne istersen olabilir. O hayvana d繹n羹. Odada 4 ayak 羹st羹nde dolaarak, o hayvana d繹n羹.

On be dk s羹resince bu fantezinin 癟覺karabildiin civar覺 keyfini 癟覺kar. Bir k繹pek benzeri havla ve k繹pekten beklenebilecek eyleri yap; hakikaten yap bunlar覺! Bunun tad覺n覺 癟覺kar ve hi癟bir eyi kontrol etme. Bir k繹pek hi癟bir eyi kontrol edemez- k繹pek olmak demek mutlak 繹zg羹rl羹k demektir- baka bir deyile o anda i癟inden ne geliyorsa onu yap. 襤nsana ait kontrol 繹zelliini o an覺n i癟erisine ta覺ma. Hakikaten y羹ksek bal覺 bir k繹pek ol! On be dk s羹resince odan覺n etraf覺nda dola覺p havla, z覺pla. Bunu yedi g羹n s羹resince yap- faydas覺n覺 g繹receksin.

Fazla g繹rg羹l羹, fazla medenilemi biri olmak sana k繹stek olabilmektedir. Belli Bir Zaman daha hayvani bir enerjiye ihtiyac覺n var. ok medeniyet, insan覺 fel癟 eden bir eydir. K羹癟羹k dozlarda faydal覺yken, fazlas覺 癟ok tehlikelidir. Birey hep hayvan olabilme kapasitesini bar覺nd覺rmal覺d覺r. Belli Bir Zaman vahilemeyi 繹renebilirsen, t羹m sorunlar覺n yok olacakt覺r. Bu y羹zden bu akamdan bala- ve bunun keyfini 癟覺kar!

KR襤ZE MDAHALE ETMEK

D覺ar覺dan bask覺 benzeri m羹dahaleler olduu zamanlarda- ki bu hayatta 癟ok s覺k olacakt覺r- meditasyona dorudan girmek zorla覺r. Bu y羹zden meditasyondan 繹nce, on be dakika bir zaman s羹resince bu bask覺y覺 silmek i癟in bir ey yapman gerekiyor; ancak 繹ylelikle meditasyona girebilirsin, yoksa giremezsin.

On be dk s羹resince sessizce oturup d羹nyan覺n bir r羹yadan ibaret olduunu d羹羹n- esasen 繹yledir de! T羹m d羹nyan覺n bir r羹ya olduunu ve hi癟bir eyin ehemmiyeti olmad覺覺n覺 d羹羹n. Birincisi bu.

襤kinci olarak da er veya ge癟, sen de dahil olmak 羹zere her eyin yok olaca覺n覺 hat覺rla. Sen hep burada deildin ve sonsuza civar覺 burada olmayacaks覺n. Demek ki, hi癟bir ey kal覺c覺 deil.

癟羹nc羹 olarak, yaln覺zca bir tan覺k olduunu hat覺rla. Bu gelip ge癟en bir r羹ya, bir film.

Bu 羹癟 eyi hat覺rla; bu d羹nyan覺n t羹m羹yle bir r羹ya olduunu, her eyin, senin bile gelip belli bir s羹re olduunu unutma. l羹m yakla覺yor ve varolan tek hakikat tan覺kt覺r, baka bir deyile sen yaln覺zca bir tan覺ks覺n. Bedeni gevetip, on be dk s羹resince tan覺k olduktan daha sonra, meditasyona bala. Meditasyona kolayl覺kla girebilecek, hi癟bir sorunla kar覺lamayacaks覺n.

Ama meditasyonun kolaylat覺覺n覺 hissettiin anda dur; yoksa bu bir al覺kanl覺a d繹necektir. Bu yolun ancak meditasyona girmenin kolay deil olduu belli vaziyetlerde kullan覺lmas覺 gerekmektedir. Her g羹n yaparsan iyi gelir ama etkisini kaybetmeye ve ie yaramamaya balayacakt覺r. Bu y羹zden bunu bir ila癟 olarak kullan. 襤ler ters gittiinde, zorlat覺覺nda, karayolu a癟mas覺 ve rahatlaman覺 salamas覺 i癟in kullan bunu.

SEFALET襤N TA襤 CH襤’S襤

Kendini sefil bir ekilde hissetmeye balad覺覺nda, bu ruh haline yava bir ekilde, y羹ksek h覺zda deil, g繹sterili hareketlerle, Tai Chi hareketleriyle gir.

zg羹n hissediyorsan, g繹zlerini kapa ve b覺rak film g繹sterili 癟ekimde aks覺n. Onun i癟erisine yava, yava, etraf覺n覺 t羹m羹yle g繹rebilen bir fikir a癟覺s覺yla, bakarak, olup bitenleri izleyerek gir. O civar覺 yava gir ki, her sahneyi, her teli, tek tek g繹rebilesin. fkeleniyorsan, 繹fkeye 癟ok yava bir ekilde ad覺m at.

Sadece bir ka癟 g羹n s羹resince, yava hareket et ve yabanc覺 eylerde de yavala. rnek Olarak y羹r羹yorsan, imdiye civar覺 y羹r羹d羹羹nden daha yava y羹r羹. Yemek yerken daha yava ye ve lokmalar覺n覺 daha 癟ok 癟ine. Normalde yirmi dakikada yapt覺覺n覺 otuz dakikada yap, her eyi y羹zde 50 oran覺nda yavalat. G繹zlerini h覺zla a癟覺yorsan, daha yava a癟. Duunu normalde ald覺覺n zaman覺n 2 kat覺 zamanda al; her eyi yavalat.

Her eyi yavalatt覺覺nda, otomatik olarak t羹m mekanizman da yavalar. Mekanizma birdir- y羹r羹rken, konuurken, 繹fkelenirken kulland覺覺n hep ayn覺 mekanizmad覺r. Deiik mekanizmalar mevzubahis deildir; hepsi tek bir organik mekanizmad覺r. Bu y羹zden, her eyi yavalatt覺覺nda, a覺rt覺c覺 bir ekilde, 羹z羹nt羹n, sefaletin, 繹fken, iddetin- hepsi yavalayacakt覺r.

Bu muazzam bir tecr羹be yarat覺r: d羹羹ncelerin yavalar, arzular覺n yavalar, eskiyen al覺kanl覺klar覺n yavalar.

rnek Olarak, sigara i癟iyorsan, elin 癟ok yava癟a hareket eder.cebine girer存igaray覺 癟覺kar覺r onu az覺na koyar妄ibrit kutusunu 癟覺kar覺r. T羹m bunlar覺 繹yle a覺rdan al覺rs覺n ki, tek bir sigaray覺 i癟men an覺nda hemen yar覺m saat s羹rer! a覺racaks覺n; her eyi ne t羹rl羹 yapt覺覺n覺 g繹rebilmeye balayacaks覺n.

AY GNCES襤

Ay kiiyi bazen kocaman 繹l癟羹de etkileyebilir, bu sebeple bunu takip et ve bundan faydalan. En az 2 ay s羹resince her g羹n羹 kaydet ve bunu aya y繹nelik yap. Yepyeni aydan balay覺p o g羹n羹n genelinde ne t羹rl羹 sezdiini kaydet; daha sonra sonras覺 g羹n羹, 羹癟羹nc羹 g羹n羹, daha sonra d繹rd羹nc羹y羹 ve dolunaya civar覺 her g羹n羹 kaydet. Dolunay k羹癟羹l羹rken de kaydetmeye devam et. Belli bir ritmin var olduunu, ruh hallerinin aya y繹nelik gittiini g繹rebileceksin.

Kendi grafiini kefettikten daha sonra ondan pek癟ok ekilde yararlanabilirsin. Yar覺n ne olaca覺n覺 eskiden bilip, ona y繹nelik haz覺rl覺kl覺 olabilirsin. zg羹n olacaksan, 羹z羹nt羹n羹n tad覺n覺 癟覺kar. O zaman onla beraber savamaya gerek kalm覺yor. Savamak mahaline ondan faydalan nedeni ise 羹z羹nt羹den de faydalan覺labilir.

KPEK G襤B襤 SOLUK AL

G繹beinde d羹羹mler hissettiin vakitlerde, k繹pek benzeri y羹r羹y羹p soluk almaya bala. Dilinin d覺ar覺 sarkmas覺na izin ver. T羹m kanal a癟覺lacakt覺r. Bu ekilde soluk almak 癟ok g繹sterili olabilmektedir. Bu ekilde yar覺m saat soluk ald覺覺nda, 繹fken 癟ok g羹zel bir ekilde akacakt覺r. T羹m bedenin bunun i癟in dahil olmak 羹zere olacakt覺r.

Arada s覺rada odanda bunu yapmay覺 dene. Bir aynan覺n kar覺s覺na ge癟ip havlay覺p, h覺rlayabilirsin! 癟 hafta i癟erisinde bir eylerin 癟ok, 癟ok derinlere gitmekte olduunu hissedeceksin. fke bir sefer rahatlay覺p, yok olduunda, kendini 繹zg羹r hissedeceksin.

OLUMSUZU KABULLEN

Bireyin, kendi varl覺覺n覺n olumlu olmayan taraflar覺n覺 da kabul etmeyi 繹renmesi gerekiyor; birey ancak o zaman t羹m olabilmektedir.

Hepimiz yaln覺zca olumlu taraf覺 hayat覺n覺 s羹rd羹rmek istiyoruz. Sevin癟li olduunda bunu kabul ediyorsun; mutsuz olduunda ise reddediyorsun. Ama bu ikisi de sensin. Her ey ak覺yorken m羹thi hissediyorsun; her ey durup, durgunlat覺覺nda cehennemdeymi benzeri hissediyorsun. Ama bu ikisinin de kabullenilmesi gerekmektedir. Hayat bu ekilde bir ey: hayat i癟erisinde hem bir cenneti hem bir cehennemi beraber bar覺nd覺r覺yor. Cennet-cehennem ayr覺m覺 sahte bir ayr覺md覺r. Ne yukar覺da bir centam olarak, ne de aa覺da bir cehennem vard覺r; ikisi de buradad覺r. Bir an cennette, baka an cehennemdesindir.

Kii kendi olumlu olmayan taraf覺n覺 da kavramal覺 ve o konuda rahatlayabilmelidir. O zaman bir g羹n a覺rarak g繹receksin ki, bu olumlu olmayan taraf yaama tat, tuz kat覺yor. Bu gereksiz bir ey deil; yaama lezzet veriyor. Yoksa hayat son derece donuk ve tekd羹ze olurdu. D羹羹n ki kendini hep yaln覺zca daha sevin癟li, daha sevin癟li, daha sevin癟li hissediyorsun Ne yapard覺n o zaman? O mutsuzluk anlar覺 yaama tekrar tat, tuz, aray覺, macera kat覺yor. Tekrar itah kazan覺yorsun.

Varl覺覺na b羹t羹n羹yle sahip 癟覺kmal覺s覺n. 襤yisiyle, k繹t羹s羹yle her y繹n羹n羹 kabullenmelisin kendinin. Rastgele bir eyden kurtulmak mevzubahis deil. Kimse hi癟bir zaman hi癟bir eyden kurtulmuyor, birey yaln覺zca yava, yava her eyi kabullenmeyi 繹reniyor. 襤te o zaman karanl覺kla 覺覺k i癟inde bir ahenk olumaya bal覺yor ve bu 癟ok g羹zel bir ey. Yaam z覺tl覺k yard覺m覺yla bir ahenge d繹n羹羹yor.

Bu y羹zden, bu anlar覺 da yaamaya 癟al覺. Sorun yaratma. “Ne yapsam da u huzursuzluktan kurtulsam?”diye d羹羹nme. Huzursuzsan, huzursuz ol! Mutsuzsan mutsuz ol, b羹y羹tme bunu- yaln覺zca mutsuz ol; esasen yabanc覺 ne yapabilirsin ki?

Bu ayn覺 iklimlere benzer: yaz覺n hava 覺s覺n覺r, bu konuyla alakal覺 elinden ne gelebilir? Hava s覺cakken, 覺s覺n ve terle, souduunda ise titre ve keyfine bak! Yava, yava ters kutuplar覺n aras覺ndaki ilikiyi g繹rmeye balayacaks覺n. Ve bu kutuplamay覺 anlad覺覺n g羹n m羹thi bir anlay覺a ermi, kocaman bir ey kefetmi olacaks覺n.

DOKUZUNCU BULUT ZER襤NDE

Mutluluk son derece belli belirsiz bir eydir; bulut benzeri tan覺ms覺z ve bir 癟ok sefer deikendir. Ne belli bir s羹re ne de kal覺c覺d覺r. Ebedidir. Ama 繹l羹 deil, capcanl覺d覺r. O yaam覺n kendisidir, baka bir deyile ne duraan, ne de hareketlidir. Bir ok Sefer deiir durur. 襤te mutluluun paradoksu budur: ebedi ama deiken, her an yepyeni ama hep kadim oluu. Bir bak覺ma o hep vard覺; bir bak覺ma her an mutluluktan sarho ve heyecan dolu hissedeceksin. Her an onun arac覺l覺覺yla a覺rt覺lacaks覺n. Mutlu Olmak bu sebeple b繹ylesine bulutumsudur ve ne anl覺k, ne de kal覺c覺 olarak s覺n覺rland覺r覺lamaz.

Etraf覺nda bu mutlu olmak bulutunu hissetmeye bala. Sessizce otururken bir bulutun etraf覺n覺 sard覺覺n覺 hisset. Kendini o bulutun, i癟erisinde rahat b覺rakt覺覺nda, onun bir ka癟 g羹n daha sonra bir ger癟eklie d繹n羹t羹羹n羹 g繹receksin. Nedeni Ise o orada; yaln覺zca sen art覺k onu hissedemedin. O orada. Her Biri bu mutlu olmak bulutunun i癟erisinde ya覺yor- bireyin yaln覺zca bunu g繹rmesi gerekmektedir, hepsi bu. Biz onla beraber doduk. Bizim auram覺z, bizim as覺l doam覺z o. Bu y羹zden arada s覺rada yaln覺zca sessizce, oturup geve ve etraf覺nda olan, bir 癟ok sefer deise de hep seninle olan bir mutlu olmak bulutunun i癟erisinde kendini kaybettiini hisset.

Kendini kaybetmeye balad覺k癟a git gide daha sevin癟li hissedecek, mest olacaks覺n. Senin tamam覺yla kaybolduun ve geriye yaln覺zca bulutun kald覺覺 ender anlar gelir. 襤te bunlar satori veya samadhi anlar覺d覺r. Onlar hakikate at覺lan ilk bak覺lard覺r; uzak bak覺lar da olsalar

Tohum bir sefer orada olduunda, aa癟 arkas覺ndan gelecektir.

BUNU D ET

G羹癟l羹 bir d羹 g羹c羹ne sahipsen ve bu kapasiteni profesyonel bir ekilde kullanabiliyorsan, bunun m羹thi faydas覺 olabilmektedir. Profesyonel olarak kullanamad覺覺nda ise bu bir engele d繹n羹羹r. Birey kapasiteye sahipse onu kullanmal覺d覺r; yoksa y繹ntemini t覺kayan bir kayaya d繹n羹羹r bu. Birey onun 羹zerinden atlay覺p, onu bir atlama ta覺na d繹n羹t羹rmelidir.

u 羹癟 eyi yap:

Birincisi: kendini olabildiince sevin癟li olarak d羹 et. Bir ka癟 hafta i癟erisinde nedensiz yere 癟ok sevin癟li olmaya balad覺覺n覺 g繹receksin. Bu uykudaki kapasitenin kan覺t覺 olacak. Demek ki sabah ilk i olarak kendini m羹thi derecede sevin癟li olarak d羹 etmelisin. Yataktan 癟ok sevin癟li bir ruh eklinde 癟覺k- 覺覺k sa癟ar, i癟in i癟erisine s覺maz bir halde, sanki o g羹n kusursuz, inan覺lmaz derecede k覺metli bir ey olacakm覺 benzeri bir beklenti i癟erisinde ol. Son derece olumlu ve umutlu bir ruh eklinde, o g羹n s覺radan bir g羹n olmayacakm覺, s覺rad覺覺, olaan羹st羹 bir bireyler seni bekliyormu, 癟ok yak覺n覺ndaym覺 hissiyle 癟覺k yataktan. G羹n s羹resince bu duygusu bir daha, bir daha hat覺rlamaya 癟al覺. Yedi g羹n i癟erisinde g繹receksin ki t羹m davran覺 bi癟imin, t羹m al覺kanl覺klar覺n, t羹m titreimin bambaka bir duruma gelmi.

襤kincisi: gece yatarken kendini Yaradan’n覺n ellerine b覺rakt覺覺n覺 d羹 et sadece宅arolu sana arka 癟覺k覺yormu, sanki onun kuca覺nda uykuya dal覺yormusun benzeri hisset. Yaln覺zca bunu d羹 et ve uykuya dal. Bu hayali s羹rd羹rerek uykunun gelmesini bekle ki d羹 g羹c羹 uykunun i癟erisine ilesin ve bu ikisi i癟 i癟e ge癟sin. 襤kincisi de bu.

癟羹nc羹s羹: olumlu olmayan hi癟bir ey d羹 etme nedeni ise d羹 g羹c羹 kapasitesine sahip var olan bireyler, olumlu olmayan bireyler d羹 ettiklerinde bunlar hakikat olmaya balar. Hastalanaca覺n覺 d羹羹n羹rsen, hastalan覺rs覺n. Birinin gelip sana kabaca davranaca覺n覺 d羹羹n羹rsen 繹yle davran覺r. Bu durumu senin kendi d羹 g羹c羹n yaratacakt覺r.

nce sabah ve akam canland覺rmalar覺na bala ve g羹n s羹resince olumlu olmayan hi癟bir ey d羹 etmemeyi unutma. yle bir fikir geldiinde onu an覺nda olumlu bir eye 癟evir. Ona hay覺r de. Ondan an覺nda vazge癟 ve f覺rlat覺p at onu.

GBE襤NDEN GLMSE

Yapacak bir eyin olmadan, 繹ylece oturduun anlarda yaln覺zca 癟eneni gevetip, az覺n覺 hafif癟e a癟. A覺zdan soluk almaya bala ama derin deil. B覺rak bedenin soluk als覺n, baka bir deyile soluk y羹zeysel olacak ve git gide hepten y羹zeyselleecektir. Nefesinin 癟ok y羹zeysel bir duruma geldiini, az覺n覺n a癟覺k, 癟enenin gevemi olduunu hissettiinde t羹m bedenin son derece gevemi olacak.

襤te o an bir g羹l羹msemenin belirmeye balad覺覺n覺 ama bunun y羹z羹nde deil, i癟sel varl覺覺n覺n her yan覺nda olduunu hisset. Bunu yapabileceksin. Dudaklarda meydana gelen bir g羹l羹mseme deil; yaln覺zca i癟erisinde yay覺lan varolusal bir g羹l羹msemedir bu.

Bunu bu akam denersen ne olduunu kavrars覺n污岔幡k羹 bu anlat覺labilecek bir ey deil. Dudaklar覺nla, y羹z羹nle g羹lmene gerek yok; sanki g繹beinden g羹l羹yorsun, sanki g繹bein g羹l羹ms羹yor. Bu bir g羹l羹mseme, kahkaha deil; 癟ok yumuac覺k, duyarl覺 ve narin bir ey. Sanki g繹beinde k羹癟羹k bir g羹l a癟覺yormu, kokusu t羹m bedenine yay覺l覺yormu benzeri bir ey.

Bu g羹l羹msemenin ne olduunu bir sefer kavrad覺覺nda, yirmi 4 saat s羹resince sevin癟li kalabileceksin. O mutluluu 繹zlemeye balad覺覺n覺 hissettiinde yaln覺zca g繹zlerini kapa ve o g羹l羹msemeyi tekrar yakala; o hep orada duruyor olacak. G羹n s羹resince istediin civar覺 癟ok kere onu yakalayabilirsin. O her an orada.

襤N SEDD襤N襤 YIK

Bir癟ok insan t羹m hayatlar覺 s羹resince her eyde belli bir yere civar覺 gidiyor. K覺zm覺san bir yere civar覺 k覺zars覺n. zg羹nsen bir yere civar覺 羹z羹l羹rs羹n. Mutluysan bir yere civar覺 sevin癟li olursun. Hi癟bir Zaman 繹tesine ge癟mediin nazik bir erit vard覺r; her ey oraya civar覺 ciro ve durur. Bu an覺nda hemen otomatiklemitir; o 癟izgiye ulat覺覺n anda vazge癟ersin.
Herkese 繹retilmitir bu: belli 繹l癟羹de k覺zmaya iznin olduu nedeni ise ondan sonras覺n覺n tehlikeli olabilecei. Belli 繹l癟羹de sevin癟li olmana izin verilir nedeni ise mutlu olmak 癟覺ld覺rt覺c覺 olabilmektedir. Belli bir noktaya civar覺 羹z羹lmene izin vard覺r nedeni ise ondan sonras覺nda intihara sebep olabilir. Bu ekilde eitildin ve kendinle baka her biri i癟inde bir in Seddi duruyor. Hi癟bir Zaman onun 繹tesine ge癟miyorsun. Sahip olduun tek alan, tek 繹zg羹rl羹k oras覺 bu sebeple sevin癟li veya neeli olduunda in Seddi araya giriyor. Demek ki onun fark覺nda olman gerek.

u deneyi ina etmeye balarsan m羹thi derecede faydas覺 olacakt覺r bunun; bunun i癟in abartma yolu denir. Bu en eskiyen Tibet meditasyon y繹ntemlerinin biridir. zg羹n hissediyorsan g繹zlerini kapa ve 羹z羹nt羹y羹 abart. Ona muhtemel olduunca kendini kapt覺r, s覺n覺r覺n 繹tesine ge癟. 襤nlemek, alay覺p, z覺rlamak istiyorsan yap bunu. Yerde yuvarlanmak istiyorsan yuvarlan ama olaan s覺n覺rlar覺n覺n 繹tesine ge癟ip, bundan 繹nce hi癟 gitmediin yere civar覺 git.

Bunu abart nedeni ise i癟erisinde yaam覺 olduun o daimi s覺n覺r 繹ylesine adet haline gelmi ki, onun 繹tesine ge癟emedik癟e, fark覺na da varamayacaks覺n. O senin zihinsel al覺kanl覺klar覺n覺n bir par癟as覺, bu sebeple 繹fkelenebilirsin ama o s覺n覺r覺n 繹tesine ge癟mediin taktirde bunun fark覺nda olamayacaks覺n. Daha Sonra birdenbire bunun fark覺na varacaks覺n nedeni ise bundan 繹nce hi癟 ger癟eklememi var olan bir ey ger癟ekleiyor olacak.

z羹nt羹, 繹fke, k覺skan癟l覺k- o anda her ne hissediyorsan onunla- ve bilhassa de mutlulukla dene bunu. Sevin癟li olduun zaman s覺n覺r tan覺ma. Git, s覺n覺rlar覺n d覺覺na ta: danset, ark覺 s繹yle veya kotur. Cimrilik etme.

S覺n覺r覺 癟inemeyi ve amay覺 bir sefer 繹rendiinde, kendini tamam覺yla bir baka yery羹z羹nde bulacaks覺n. 襤te o zaman t羹m yaam覺n s羹resince neyi ka癟覺rmakta olduunu g繹receksin.

O in Seddi’yle pek癟ok sefer kar覺n kar覺ya kalacaks覺n ama git gide onun ne t羹rl羹 d覺覺na 癟覺kabileceini 繹renmeye balayacaks覺n nedeni ise hakikaten orada deil o, yaln覺zca bir inan覺tan ibaret

ZEL B襤R HAYAT YARAT

Bu yolu her gece tekrarla. Bu 羹癟 ad覺mdan oluur.

襤lk yedi g羹n s羹resince, ilk ad覺m: yatakta uzan veya otur ve 覺覺klar覺 kapat覺p, karanl覺kta ol. Ge癟mi Zamanda yaam覺 olduun rastgele g羹zel bir an覺 hat覺rla. Rastgele g羹zel bir an.en iyi olan覺n覺 se癟 yaln覺zca. ok s覺radan bir ey olabilmektedir nedeni ise bazen s覺radan yerlerde, s覺rad覺覺 bireyler ger癟ekleir.

Sadece hareketsizce oturuyor, hi癟bir ey yapm覺yorsun ve yamur damlalar覺 dam覺n 羹st k覺sm覺na d羹羹yor. O an覺n kokusu, sesi.seni sar覺p sarmal覺yor ve o anda bir ey t覺rak diye mahaline oturuyor ve kendini kutsal bir an覺n i癟erisinde buluyorsun. Ya da bir g羹n sokakta y羹r羹rken birdenbire aa癟lar覺n arkas覺ndan gelen g羹ne 覺覺覺 羹st k覺sm覺na vuruyor ve t覺rak!- bir ey a癟覺l覺yor. Bir anl覺覺na yabanc覺 bir d羹nyaya ta覺n覺yorsun.

An覺n覺 se癟tikten daha sonra onu bir hafta s羹resince kullan. ylece g繹zlerini kapa ve onu tekrar yaa. Ayr覺nt覺lara gir. Yamur damlalar覺 dam覺n 羹st k覺sm覺na d羹羹yor她 p覺t, p覺t sesi妄oku她 an覺n kendine has dokusu Bir ku ak覺yor, bir k繹pek havl覺yor yere bir tabak d羹羹yor- seslerin hepsi. T羹m a癟覺lardan, 癟ok boyutlu olarak, t羹m duyular覺 kullanarak ayr覺nt覺lara gir. Her akam hepten derin ayr覺nt覺lara dald覺覺n覺 hissedip, o an覺 hakikaten yaarken bile ka癟覺rm覺 olabilecein ama zihninin kaydettii bir tak覺m eyleri bile hat覺rlayabilirsin. Sen an覺 ka癟覺rsan bile zihin kaydetmeye s羹rd羹r羹r.

Deneyimlemi olduunu fark etmediin incecik farklar覺 hissetmeye balayacaks覺n. Bilincin o ana odakland覺覺nda, o an tekrar orada olacakt覺r. Yepyeni bireyler hissetmeye balayacaks覺n.

Aniden onlar覺n hep orada durduunu, ancak o anda senin onlar覺 ka癟覺rm覺 olduunu fark edeceksin. Ama zihin her eyi kayda ge癟iyor. ok ama 癟ok g羹venilir bir uak o, muazzam bir kapasiteye sahip.

Yedinci g羹ne geldiinde, bu an覺 繹ylesine duru bir ekilde g繹rmeye balayacaks覺n ki, imdiye civar覺 hi癟bir hakikat an覺 b繹ylesine duru olarak g繹rmemi olduunu hissedeceksin.

Yedi g羹nden daha sonra ayn覺 eye devam et ama bir ey daha ekleyerek: sekizinci g羹n etraf覺ndaki havay覺 hisset. Havan覺n seni her y繹nden- bir metreye kadar- 癟epe癟evre sar覺覺n覺 hisset. O ana konusunda bir auran覺n seni sarmalad覺覺n覺 hisset. On d繹rd羹nc羹 g羹ne doru, o bir metrelik mesafenin d覺ar覺s覺nda bambaka bir boyutun varolduunun uurunda olsan da, an覺nda hemen t羹m羹yle bir baka d羹nyan覺n i癟erisinde kalabilmeye balayacaks覺n.

Sonra 羹癟羹nc羹 haftada yepyeni bir eyin daha eklenmesi gerekmektedir. An覺 yaa, etraf覺n onla beraber sar覺l覺 olsun ve son olarak hayali bir anti-hava yarat.

rnein kendini 癟ok iyi hissediyorsun; etraf覺n bir metrelik mesafede o iyilik, o tanr覺sall覺kla 癟evrili. Son Olarak u ekilde bir durumu farz et: biri sana hakaret etmekte ama hakaret ancak s覺n覺ra civar覺 gelebiliyor. Orada bir 癟it var ve hakaret sana ileyemiyor. Bir ok benzeri gidip, orada yere d羹羹yor. Veya 羹z羹c羹 bir an覺 hat覺rla: k覺rg覺ns覺n ama o k覺rg覺nl覺k etraf覺nda olan cam duvara civar覺 gelip, yere d羹羹yor. Hi癟bir Zaman sana ulaam覺yor. Eer ilk 2 hafta iyi gitmise, 羹癟羹nc羹 hafta her eyin ancak o bir metrelik s覺n覺ra civar覺 gelebildiini ama hi癟bir eyin sana n羹fuz edemediini g繹rebilmeye balayacaks覺n.

Sonra d繹rd羹nc羹 hafta bak覺m覺ndan o auray覺 korumaya devam et. Pazara giderken veya insanlarla konuurken onu bir 癟ok sefer akl覺nda tut.

M羹thi bir heyecan duyacaks覺n. D羹nyan覺n i癟erisinde varl覺覺n覺 s羹rd羹r羹rken, kendine ait, 繹zel bir hayat bir 癟ok sefer seninle olacak.

Bu seni son olarak’de yaayabilecek duruma getirecek nedeni ise asl覺na bakarsak her an binlerce eyin bombard覺man覺na uramaktas覺n. Onlar senin ilgisini 癟ekiyor ve etraf覺nda koruma ama癟l覺 bir aura yoksa savunmas覺z kal覺yorsun. Bir k繹pek havl覺yor ve akl覺n bir anda o tarafa 癟ekiliyor. K繹pek haf覺zana giriyor. Haf覺zanda ge癟miten kalma pek癟ok k繹pek mevcut. Arkada覺n覺n bir k繹pei var; son olarak k繹pekten arkada覺na ge癟mi oldun, oradan da onun bir zamanlar a覺k olduun k覺z kardeine ge癟eceksin. 襤te t羹m sa癟mal覺k bu ekilde bal覺yor. K繹pek son olarak havl覺yorken seni Ge癟mi zamanda bambaka yerlere g繹t羹rm羹 oldu. Seni gelecee de g繹t羹rebilir, bunu kimse bilemez. Her ey seni her yere g繹t羹rebilir; bu 癟ok karma覺kt覺r.

Bu y羹zden bireyin kendisini saran, koruma ama癟l覺 bir auraya gereksinimi vard覺r. K繹pek havlamaya s羹rd羹r羹r ama sen kendi i癟erisinde oturakl覺, sakin, sessiz ve merkezde kal覺rs覺n.

Bu auray覺 birden 癟ok g羹nl羹羹ne veya birden 癟ok ayl覺覺na yan覺nda ta覺. oal覺 ona ihtiyac覺n kalmad覺覺n覺 g繹rd羹羹nde b覺rakabilirsin onu. Son Olarak ve burada olmay覺 bir sefer 繹rendiinde, bir sefer onun keyfine, muazzam mutluluuna vard覺覺nda, auray覺 b覺rakabilirsin.

MUTLU AYAKLAR

Kahkaha att覺覺nda, kahkaha t羹m bedeninden ge癟meli, anla覺lmas覺 gerekli gelen nokta bu. Yaln覺zca dudaklar覺nla, yaln覺zca boaz覺nla da kahkaha atabilirsin ama bu fazla derin olmayacakt覺r.

Odan覺n ortas覺nda, yere otur ve sanki kahkaha ayak tabanlar覺ndan geliyormu benzeri hisset. nce g繹zlerini kapa, daha sonra da kahkaha dalgalar覺n覺n ayaklar覺ndan yay覺l覺覺n覺 hisset. Bunlar son derece belli belirsiz olacakt覺r. Daha Sonra g繹bee ula覺p, daha g繹r羹n羹r duruma geleceklerdir; g繹bek sallanmaya ve titremeye balayacakt覺r. Onu oradan kalbine ta覺, o zaman kalbin dopdolu hissedecek. Oradan da boaz覺na ve dudaklar覺na doru 癟覺kart. Dudaklar覺n ve boaz覺nla kahkaha atabilirsin; kahkahaya ayn覺 sesler 癟覺karabilirsin ama bu ne hakikat bir kahkaha olacak ne de fazla bir ie yarayacakt覺r. Bu tekrardan ancak mekanik bir hareket olarak kalacakt覺r.

G羹lmeye balad覺覺nda k羹癟羹k bir 癟ocuk olduunu d羹 et. Kendini g繹z羹nde k羹癟羹k bir 癟ocuk olarak canland覺r. K羹癟羹k 癟ocuklar kahkahayla g羹lerken yerde yuvarlanmaya balarlar. 襤癟inden geliyorsa sen de yerde yuvarlanmaya bala. T羹m etki bunun i癟in t羹m benliinle dahil olmak 羹zere olmak. 覺kan ses, bu dahil olmak 羹zere olu civar覺 anlaml覺 deildir. Bu bir sefer balad覺覺nda ne olduunu anlayacaks覺n.

襤lk 2, 羹癟 g羹n s羹resince sana bunun olup olmad覺覺n覺 anlayamayabilirsin ama olacakt覺r. Onu k繹klerinden al, getir- ayn覺 a癟an bir 癟i癟ein, aac覺n k繹klerinden yola 癟覺k覺覺 benzeri. Git gide yukar覺 癟覺kar. Daha 繹nce hi癟bir s羹re癟te g繹remezsin; yaln覺zca yukar覺 ula覺p 癟i癟eklendiinde g繹rebilirsin onu. Ama o k繹klerden, yerin 癟ok derinlerinden geliyordur. En derinlerden beri yoldad覺r.

Kahkaha da aynen bu ekilde 繹nce ayaklardan balay覺p, yukar覺 doru yol almal覺d覺r. B覺rak t羹m bedenin onla beraber sars覺ls覺n. O titreimi hisset ve onla beraber ibirlii i癟erisinde ol. En ilk olarak belli bir zaman abartman gerekse de bunun faydas覺 olacakt覺r. Elinin titrediini hissediyorsan, fazladan titremesine yard覺m et ki enerji fazladan dalgalanmaya, akmaya balas覺n. Daha Sonra yerde yuvarlan覺p, g羹lmeye bala.

Bunu akam uykuya yatmadan 繹nce yap. On dk yetecektir, daha sonra uyu. Sabah tekrar, bunu ilk i olarak yatakta bir daha edebilirsin. Gece g羹l羹羹 yepyeni bir uyku ak覺m覺 yaratacakt覺r. R羹yalar覺n daha neeli, daha g羹mb羹r, g羹mb羹r olacak ve sabah g羹l羹羹ne de yard覺mlar覺 dokunacak; ona fon oluturacaklard覺r. Sabah g羹l羹羹 ise t羹m g羹n羹n ak覺覺n覺 belirleyecektir. Sabah ilk i olarak ne yaparsan, bu her her hal羹karda g羹n羹n羹n ak覺覺n覺 belirler.

Eer ilk 繹nce 繹fkelendiysen bu zincirleme gidecektir. Bir 繹fke dierine, o da bir yabanc覺 繹fkeye ne ama癟la olacakt覺r. Kendini son derece k覺r覺lmaya a癟覺k hissettiin i癟in en k羹癟羹k bireyler seni incitir, hakaret benzeri ciro. Her ey pe pee gider. G羹ne balaman覺n en g羹zel karayolu g羹lmektir ama b覺rak bu t羹m bir eye d繹n羹s羹n. G羹n s羹resince, ne zaman f覺rsat bulsan, ka癟覺rma- kahkahayla g羹l!

EVET MANTRASI

Ben sana yaama, aka, insanlara evet demeyi 繹retiyorum. Evet, dikenler de var ama oturup onlar覺 saymaya da gerek yok. Onlar覺 g繹rmemezlikten gel; g羹l 羹st k覺sm覺na meditasyon yap. Eer meditasyonun g羹l羹n derinlerine inerse, g羹l de senin i癟erisinde derinlere inecek ve dikenleri hepten k羹癟羹lecektir. Bir an gelir ve g羹l seni tamam覺yla ele ge癟irmi, o anda yery羹z羹nde 癟oal覺 hi癟bir diken kalmam覺 olacak.

Enerjini “evet”e yat覺rmaya, “evet”i bir mantraya 癟evirmeye bala. Her gece uyumadan 繹nce “evet圯vet” diye bir daha edip, onla beraber ayn覺 frekansa gir. Onla Beraber beraber sallan覺p, tepeden t覺rnaa t羹m benliini ele ge癟irmesine izin ver. B覺rak i癟erisine ilesin. “Evet圯vet圯vet” diye bir daha et. Her gece on dk s羹resince, b覺rak bu senin duan olsun ve daha sonra uyu.

Sabah erkenden, tekrardan, en az 羹癟 dk s羹resince yata覺nda oturup bunu yap. 襤lk iin “evet” i bir daha edip o hissin i癟erisine girmek olsun.

G羹n s羹resince, ne zaman olumlu olmayan hissetmeye balarsan, y繹ntemde, rastgele bir yerde dur. Fazla Y羹ksek sesle “Evet圯vet” diyebiliyorsan iyi, yoksa en az覺ndan sessizce, “Evet圯vet” diyebilirsin. 癟 hafta s羹resince “evet”i yap.

ZLME FKELEN

fke ve 羹z羹nt羹 ayn覺 eydir. z羹nt羹 繹fkenin pasif durumu, 繹fke ise 羹z羹nt羹n羹n harekete ge癟mi halidir. zg羹n bir bireyin 繹fkelenmesi kolay deildir. zg羹n bir tanesini k覺zd覺rabilirsen, 羹z羹nt羹s羹 an覺nda yok olacakt覺r. K覺zg覺n birinin ise 羹z羹lmesi 癟ok kolay deildir. Onu 羹zg羹n duruma getirebildiin anda, 繹fkesi kaybolacakt覺r.

T羹m duygular覺m覺zda basit kutuplama h羹k羹m s羹rer- erkek ve kad覺n, yin ve yang, eril ve dii. fke eril, 羹z羹nt羹 ise diidir. Baka Bir Deyile 羹z羹nt羹yle ayn覺 frekanstaysan 繹fkeye ge癟men kolay deildir ama senden yapman覺 istediim ey bu. Bunu d覺a vur, hareketlerinle ortaya koy. Abs羹rt benzeri g繹r羹nse de, kendi g繹z羹nde aptal vaziyetine d羹mek pahas覺na da olsa tekrardan de ortaya koy!

fke ve 羹z羹nt羹 i癟inde gidip, gelebilirsen, ikisi de hem kolaylaacakt覺r. Bunlar覺n 羹zerine 癟覺kacak ve o zaman her eyi d覺ar覺dan izleyebileceksin. Ne var ki perdenin arkas覺na ge癟ip, bu oyunlar覺 oradan izleyebildiinde, bu ikisinin de 繹tesine ge癟ebilirsin. Ama 繹nce bu ikisi i癟inde kolayl覺kla hareket edebiliyor olman gerek; yoksa 羹zg羹n kalmaya devam edersin ve birey g繹sterili olduunda, bir eyleri amas覺 kolay deildir.

Unutma; 2 enerji, 2 ters enerji t覺pat覺p bir fark yoktur, y羹zde elli y羹zde ellidir ve bu sebeple onlar覺n d覺覺na 癟覺kmak 癟ok kolayd覺r nedeni ise onlar bir 癟ok sefer birbiriyle sava覺p, birbirlerini silerler ve sen ikisinin de eline d羹memi olursun.

z羹nt羹n ve 繹fken y羹zde elli y羹zde ellidir, edeer enerjilerdir ve bu sebeple birbirlerini silerler. Bir anda 繹zg羹r kalm覺 olabilir ve d覺ar覺 ad覺m atabilirsin. Ama eer 羹z羹nt羹 y羹zde yetmi, 繹fke y羹zde otuz ise, bu ileri 癟ok g羹癟letirir. Y羹zde yetmi 羹z羹nt羹ye kar覺n, y羹zde otuz 繹fke demek, geride halen y羹zde k覺rk oran覺nda 羹z羹nt羹 kalacak demektir ve bu vaziyette senin onun d覺覺na 癟覺kman olanaks覺z olacakt覺r. O y羹zde k覺rkl覺k k覺s覺m etrafta tak覺l覺p kalacakt覺r.

Demek ki i癟sel enerjilerin basit kaidelerinden biri budur; hep ters kutuplar覺n edeer d羹zeye gelmesini salamakla onlar覺n d覺覺na 癟覺kabilirsin. Bu, 2 insan kendi aralar覺nda kavga ederken senin oradan ka癟abilmene ayn覺. Onlar birbirleriyle 繹ylesine meguld羹r ki sen endieye hi癟 gerek kalmadan oradan ka癟abilirsin.

Zihnini bu ie kar覺t覺rma. Bunu bir al覺t覺rmaya d繹n羹t羹r. Bunu g羹ndelik bir al覺t覺rmaya d繹n羹t羹rebilirsin; onun gelmesini beklemeyi unut. Her g羹n 繹fkelenmelisin- bu daha kolayd覺r. Z覺pla, ko, ba覺r 繹fkeyi meydana gelir. Onu nedensiz yere ortaya 癟覺karabilmeye balad覺覺nda 癟ok sevin癟li olacaks覺n nedeni ise 癟oal覺 繹zg羹rl羹羹n olacak. Tersi vaziyette 繹fke bile hallerin egemenliindedir; onun efendisi sen deilsin. Onu ortaya bile 癟覺karamazken, ne t羹rl羹 kurtulacaks覺n ondan?

Bata bu belli bir zaman garip ve inan覺lmaz g繹r羹necek nedeni ise imdiye civar覺 hep 繹fkeni ortaya 癟覺karan eyin yabanc覺 birinin sana ettii hakaretler olduu teorisine inand覺n. Ama bu doru deil. fke hep orada duruyordu; bakalar覺 onun a癟覺a 癟覺kmas覺na uydurma sebep oluyordu yaln覺zca.

Kendine bir uydurma sebep bulabilirsin: seni 繹fkelendirebilecek ve Ge癟mi zamanda 繹fkelendirmi de var olan bir durum d羹 et. Duvarla konu, bir bireyler s繹yle. K覺sa zamanda duvar seninle konuuyor olacak! Tamam覺yla 癟覺ld覺r. fke ve 羹z羹nt羹y羹 edeer d羹zeye, tam orant覺l覺 duruma getirmen gerekmektedir. Onlar birbirlerini silecek, sen de b繹ylelikle bu durumun d覺覺na 癟覺kabileceksin.

George Gurdjieff buna- i癟sel enerjileri kar覺n kar覺ya getirip birbirlerini silmekle megul b覺rak覺p ka癟ma f覺rsat覺n覺 yakalamaya, sinsi adam覺n karayolu derdi.

ARALARA D襤KKAT ET

Esas var olan aralarda, 2 s繹zc羹羹n, 2 d羹羹ncenin veya 2 duygunun i癟inde yatan boluktur. Her nerede boluk varsa- uykuyla uyan覺kl覺k, uyan覺kl覺kla uyku aras覺nda Beden ve ruh i癟inde bir bolukta- o arada Ak nefrete d繹neken- ak olmaktan 癟覺kt覺覺 ama art覺k nefrete d繹n羹memi olduu o bolukta. Ge癟mi gelecee d繹nerken- 癟oal覺 yokken, ama gelir de art覺k gelmemiken aradaki o k羹癟羹c羹k an- ite imdiki zaman, bu and覺r, odur. O civar覺 k羹癟羹kt羹r ki zaman覺n bir par癟as覺 olduu bile s繹ylenemez. B繹l羹nemez derecede k羹癟羹kt羹r; par癟alara ayr覺lamaz. O boluk b繹l羹nmezdir ve her an bin bir ekilde ciro.

Ruh hallerin birinden dierine deiip durur ve sen onlar覺n aras覺ndan ge癟ersin. Yirmi 4 saat i癟erisinde bu aralarla o civar覺 癟ok kar覺la覺yoruz ki, onlar覺 ka癟覺r覺p duruyor oluumuz mucize benzeri. Ama hi癟bir zaman o bolua bakm覺yoruz; bu numaray覺, boluklara bakmamay覺 繹renmiiz. O 繹yle k羹癟羹k ki, gelip gittiinde onun orada olmu olduunun fark覺na bile varm覺yoruz. Bir bireyler ancak 癟oal覺 olmad覺覺nda, ge癟miin bir par癟as覺na d繹n羹t羹羹nde onlar覺n fark覺na var覺yoruz. Veya y繹ntemde olduklar覺nda, gelecein bir par癟as覺 olduklar覺nda onlar覺 fark ediyoruz ama hakikaten orada olduklar覺 zaman bir ekilde onlar覺 g繹rmemeyi beceriyoruz.

fkeli olduunda bunu g繹rmezsin; sonradan piman olursun. O 癟ok yak覺nlat覺覺nda onu hissedersin ve tekrar geliyor oluu seni rahats覺z eder. Ama o orada olduu anda birdenbire k繹r, sg繹sterili, fark覺ndal覺ktan mahrum ve uursuz bir duruma gelirsin. Aradaki boluk o civar覺 k羹癟羹kt羹r ki, mutlak derecede uyan覺k olmad覺覺n s羹rece onu ka癟覺r覺p duracaks覺n. O civar覺 k羹癟羹kt羹r ki o, ancak mutlak fark覺ndal覺kla yakalanabilir. Ne var ki tamam覺yla orada olabildiinde onu g繹rebilirsin. Bir fikir yok olup, dierinin olumaya balad覺覺 s覺rada, ikisinin i癟inde d羹羹ncenin meydana gelmedii bir boluk mevcuttur. 襤te esas var olan budur.

Sana anahtar覺 olduu benzeri veriyorum. Son Olarak ie koyulup ona sahip 癟覺kmak sana d羹羹yor.

Uykuya dalarken, art覺k uykuda olmad覺覺n ama 癟oal覺 uyan覺k da olmad覺覺n o boluu g繹rmeye 癟al覺. Bir an ciro. ok nazik bir an- ama fazla s羹rmez bu. O k羹癟羹k bir esinti, bir melteme benzer: gelmesiyle gitmesi bir olabilir. Ama onu yakalamay覺 becebilirsen 癟ok a覺racaks覺n: yaam覺n en kocaman hazinelerinden birine rastlam覺 olacaks覺n.

Bu boluklar覺n i癟inden ge癟erken, fark覺nda olmasan bile onlardan yararlanm覺 oluyorsun. Onun kokusunun bir par癟as覺, ona ait bir bireyler, sen fark覺na varmam覺 olsan bile varl覺覺nda as覺l覺 kal覺yor. Ama u andan itibaren tetikte ol. Yava, yava bu h羹neri edineceksin.

KERE KAYDA GEMEK

Budizmde “羹癟 kere dikkate almak” olarak bilinen belli bir y繹ntem vard覺r. Bir sorun 癟覺kt覺覺nda- 繹rnek olarak birey birdenbire cinsel bir d羹rt羹, veya a癟g繹zl羹l羹k veya 繹fke duyduunda- bireyin bu duygunun orada olduunu 羹癟 kere kayda ge癟mesi gerekmektedir. Eer 繹fke duygusu geldiyse, m羹rit i癟inden 羹癟 kere, “fke污逵ke污逵ke” demeli ki, onu tamam覺yla fark etmi, bilincinden ka癟mas覺n覺 engellemi olsun. Hepsi bu- daha sonra her ne yapmaktaysa ona geri d繹n羹yor. fkeyle ilgili bir ey yapm覺yor, yaln覺zca onu 羹癟 kere kayda ge癟iyor.

Bu m羹thi g羹zelliktedir. Bir eyin fark覺na vard覺覺n ve onu kayda ge癟tiin anda o kaybolabilir. oal覺 seni ele ge癟iremez nedeni ise bu ancak sen uursuz olduunda m羹mk羹nd羹r. Bu 羹癟 kere kaydedi seni kendi i癟erisinde 繹ylesine fark覺nda yapar ki, 繹fkeden ayr覺lm覺 olursun. Onu nesnelletirebilirsin nedeni ise o oradad覺r ve sen buradas覺nd覺r. Buda m羹ritlerine bunu her b繹lgede uygulamalar覺n覺 s繹ylemiti.

Genelde t羹m k羹lt羹r ve uygarl覺klar bize sorunlar覺 bast覺rmay覺 繹rettii i癟in git gide onlar覺n fark覺na varmamaya- hem de onlar覺 unutup, var olmad覺klar覺n覺 sanmaya bal覺yorsun.

Asl覺nda doru var olan bunun tam tersidir. Onlar覺n mutlak derecede bilincine vard覺覺nda, bu bilince varman覺n ve onlara odaklanman覺n ta kendisi, sorunlar覺n eriyip gitmesini salayacakt覺r.

DORULAMA KURALI

“Dorulama kural覺” tecr羹be et m羹thi bir kural vard覺r. 襤癟inden bir eyi derinlemesine, t羹m ve mutlak olarak dorulad覺覺nda, o hakikat olmaya balar. 襤nsanlar bu sebeple sefalet i癟indedir- sefaleti dorularlar! 襤nsanlar bu sebeple mutludur-ama yaln覺zca bir ka癟 birey, nedeni ise yaln覺zca bir ka癟 birey hayatlar覺n覺 ne t羹rl羹 ekillendirdiklerinin fark覺ndad覺r. Bir sefer cokuyu dorulad覺klar覺nda, cokulu insanlar olurlar.

Bunu etki edin: olumlu olmayan olan覺 dorulamay覺 b覺rak覺p, olumlu olan覺 dorulamaya bala.

Bir ka癟 hafta i癟erisinde, elinde ne t羹rl羹 sihirli bir anahtar tutuyor olduuna a覺racaks覺n.

rnein kolay 羹z羹len biriysen, gece yatmadan 繹nce yirmi kere kendi kendine sessiz ve derin bir ekilde- ama kendini duyabilecek civar覺 fazla y羹ksek sesle- sevin癟li olacebekesini, bunun ger癟ekleeceini, y繹ntemde olduunu dorula. oal覺 son 羹z羹nt羹n羹 yaad覺n污慧羹nt羹ye elveda! Bunu yirmi kere tekar edip uykuya dal.

Sabah uyand覺覺n覺n fark覺na vard覺覺n anda, daha g繹zlerini a癟madan bunu yirmi kere tekrarla.

G繹r bak, g羹n羹n ne t羹rl羹 deiiyor. a覺racaks覺n nedeni ise bir baka nitelik seni sarmal覺yor olacak. Yedi g羹n i癟erisinde bir eyi dorulam覺 ve onun neticenini g繹rm羹 olacaks覺n. Daha Sonra yava, yava olumlu olmayan var olan her eyden kurtul. Her hafta bir olumlu olmayan ey se癟ip ondan kurtul. Bir tane de olumlu nitelik se癟ip onu iyice 繹z羹mse.

Bu tamam覺yla bir tercih meselesidir. Cehennemi oluturan da kendi d羹羹ncelerindir, cenneti oluturan da. “襤nsan ne d羹羹n羹yorsa odur”. Bunun I癟in tan覺k olduun zaman- d羹羹ncenin hem bir cehennemi hem bir de cenneti yaratabildiine- s覺f覺r-d羹羹nce noktas覺na doru o son s覺癟ray覺覺n ger癟eklemesi muhtemel olabilir. Birey o zaman 癟oal覺 hem bir cehennemin hem bir de cennetin 繹tesine ge癟ebilir. Ve unutma cenneti amak, cehennemi amaktan daha kolayd覺r. Bu y羹zden 繹nce olumsuzdan balay覺p, daha sonra olumluya ge癟. Bu bir paradoks benzeri g繹r羹nse de g羹zel bir eyi b覺rakmak, 癟irkin bir eyi b覺rakmaktan daha kolayd覺r. irkin bireyler insana yap覺覺p, kal覺r.

Cehennemi cennete d繹n羹t羹r- Bat覺 dinleri hi癟bir zaman bunun 繹tesine ge癟mese de Dou bunun i癟in 癟abalad覺- daha sonra cenneti de b覺rak nedeni ise olumlu bir fikir bile halen bir d羹羹ncedir.

S覺f覺r-d羹羹nceyi, d羹羹ncesizlii dorulamaya balarsan, bitiminde son var olan ger癟ekleecektir.

 

 

Yorum Yaz